søndag 30. august 2009

Dager på Birkeland Fhs


Heia. Dagene går fremover, og det er veldig mange koselig folk her på Birkeland! så eg storkoser meg:)
På Lørdag var det seminar, vi ble delt inn i grupper og gikk orienteringsløype, det var kjekt det og, så ble vi også mer kjendt med bygda i Birkeland.
Vi reiste ein heile gjeng til sørlandssenteret, og jeg kjøpte meg håndkler og en dongri tunika fra Gina tricot :)
Jeg skulle egentlig ut i Kristiansand med en hele gjeng, men det ble det ikke noe av at jeg ble me, fordi jeg var ikke i helt i form :( Men vi har jo tross alt 9 mnd på oss! hehe!!
Ellers såg vi en film, som heter Disturbia! Den va faktisk ganske kjekke å litt skummel :P jeg legger ut bilde av coveret til filmen, så kan dere få se hvordan den ser ut :)
Hva filmen handler om :
Kale (Shia LaBeouf) lever et liv tenåringer flest drømmer om. Han tilbringer dagene med å spille dataspill, surfe på nettet, spise junkfood og se på TV. Han kan rett og slett gjøre helt som han vil, og en ung snerten dame ved navn Ashley (Sarah Roemer) har akkurat flyttet inn ved siden av.

Det er bare ett problem - han har ikke lov til å forlate huset. Kale er av retten pålagt husarrest i tre måneder, og hvis han går mer enn 30 meter fra huset, vil hans neste stopp være fengsel. Og fengselsceller har ikke dataspill eller TV.

Livet har ikke alltid vært sånn som dette for ham. For ett år siden var Kale og hans mor (Carrie-Anne Moss) og far en nært knyttet, lykkelig familie. Så ble faren drept i en bilulykke, noe Kale i noen grad føler seg ansvarlig for. Traumet har satt dype spor. Den en gang så utadvendte unge mannen er nå innesluttet og tilbaketrukket. Når en ubetenksom lærer bringer faren hans på bane, rakner det for Kale, og han slår til ham. Bare hans mors anmodning holdt ham ute av fengselet.

Nå holder han på å gå på veggen i sitt eget hjem, mens hans mor prøver å hindre alt fra å falle fra hverandre ved å jobbe dag og natt. Mens veggene kommer tettere, begynner Kale å ta verden utenfor i nærmere øyensyn. Med annenrangs overvåkningsutstyr spionerer han på sine naboer, først og fremst på Ashley, som snart lukter lunta. Men til hans store overraskelse, blir hun også interessert i hans "kikker"-hobby.

Hva som starter som en lek blir dødsens alvor når Kale og Ashley begynner å mistenke en av naboene deres (David Morse) for å være en utspekulert seriemorder. Men hvem kommer til å tro dem? Det kan bare være deres livlige fantasi. Eller de kan ha snublet over en hemmelighet som kan koste dem livet.

Drapsmenn må bo ved siden av noen, tross alt.

Prates!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar